Aloie vera natural pentru sanatatea ta

Scopul lui Dumnezeu


Iehova a făcut să se numească, cu şapte sute de ani înainte, printr-unul din profeţii Săi, locul unde trebuia să se nască copilul Isus. Astfel citim: "Şi tu Betleeme, Efrata, măcar că eşti prea mic între cetăţile de căpetenie ale lui Iuda, totuşi din tine Îmi va ieşi Cel ce va stăpâni peste Israel, şi a cărui obârşie se suie până în vremurile străvechi, până în zilele veciniciei" (Mica 5:2). Conducătorii religioşi iudei au recunoscut în Betleem, oraşul prezis prin profet, căci ei au amintit acest lucru, sângerosului rege Irod. (Vezi Matei 2:4-6). Profeţia sus zisă, s-a împlinit în mic, sau în parte, prin Isus, de la naşterea Sa până la sfârşitul misiunii Sale. Ea trebuie deci să se împlinească într-o măsură mult mai vastă şi completă. Această a doua împlinire, a început când Cristos Isus a venit la mai marele Betleem, pentru a-Şi asuma domnia asupra lumii, cu alte cuvinte, când Dumnezeu a aşezat pe Fiul Său iubit, pe "Sion", "Muntele Său cel Sfânt" - simbolul guvernului Teocratic - şi I-a zis: "Domneşte în mijlocul duşmanilor Tăi! Îţi voi da neamurile de moştenire şi marginile pământului în stăpânire!" Noi găsim această promisiune anticipată în Psalmul 2, versetele 6 şi 8 şi în Psalmul 110, versetul 2. David, care a fost păstor şi rege, şi al cărui nume înseamnă "cel iubit", era o figură sau o icoană profetică a lui Isus, Fiul iubit" al lui Dumnezeu, Iehova. Întocmai ca şi David. Isus s-a născut în Betleem, "Betleem" înseamnă "casa pâinii", "Efrata" ţinutul roditor. Or, Isus a spus că El era pâinea vieţii, care s-a pogorât din cer. (Ioan 6:50 şi 51). Toţi oamenii care doresc să primească viaţă, trebuie să se hrănească din această pâine. Regele David a adus prosperitatea printre Izraeliţi. Nu numai că el avea dorinţa adevărată de a hrăni poporul, ci era şi capabil, şi nu a lăsat nimic să-i scape, Isus Cristos a declarat, că toată puterea I-a fost dată; şi, pentru că este supus cu totul Tatălui Său. El duce la îndeplinire scopul Tatălui Său, de a da prosperitate membrilor neamului omenesc, care I se supun. David a fost speranţa "Israelului după carne" şi Isus a fost acela al Israelului după spirit: prin casa Sa, El este speranţa oamenilor tuturor naţiunilor.
            Betleem, Efrata era cunoscut prin rodnicia sa: asupra lui s-au concentrat promisiunile divine. El era mic între toate oraşele lui Iuda, dar important prin faptul, că din el trebuia să iasă Domnitorul. Profetul Mica nu ne lasă să ignorăm cine este Domnitorul, căci el explică că "obârşia sa se suie până în vremurile străvechi, până în zilele veciniciei". Acela care a fost marele meşter al lui Iehova, la creearea tuturor lucrurilor, care purta numele de "Logos", sau "Cuvântul", şi se chemă după aceea "Isus", este acela care trebuia să vină din Betleem-ul ceresc şi care a fost ilustrat prin David. Naşterea lui Isus în Betleem, a împlinit profeţia într-o anumită măsură; totuşi alte lucruri, amintite în profeţia lui Mica, pe lângă naşterea lui Isus, nu s-au împlinit atunci, astfel că nu se spune sigur că profeţia s-ar fi împlinit integral, la naşterea lui Isus. În timpul acela nu a avut loc invazia Asirianului, după cum profetul a prezis aceasta dinainte. Mica a întrevăzut mai departe, că războiul era purtat în Asiria politică şi că acea ţară fusese nimicită. Nimic asemănător n-a survenit la naşterea lui Isus, ce ar putea însemna, că acea parte a profeţiei, care se referă la elementele politice totalitare, - preumbrite prin Asirian - a ajuns la epoca împlinirii totale. Mica zice în capitolul 4, versetul 8: "Iar la tine turn al turmei, deal al fiicei Sionului, la tine va veni, şi la tine va ajunge vechea stăpânirea, Împărăţia fiicei Ierusalimului!"
            Este uşor de a determina ce înseamnă expresiile "turn al turmei" şi "deal (sau bastion, după versiunea engl.) al fiicei Sionului". Bastionul, citadela invincibilă a turmei lui Dumnezeu, este Isus Cristos. El este Şeful puternic al guvernului Teocratic, al Sionului, căruia naţiunile Îi sunt date drept moştenire. Turnul turmei este Leul din seminţia lui Iuda. Isus Cristos a luat în posesie toate lucrurile şi a fost investit cu toată puterea, peste toate, când Dumnezeu L-a ridicat pe tron şi L-a trimis în Sion, să-Şi exercite misiunea Sa de Domnitor, să domnească în mijlocul duşmanilor Săi. S-a întâmplat atunci că membrii "corpului lui Cristos", chemaţi la Împărăţia cerească şi pe care Mica îi numeşte colectiv, "fii ai Sionului", au fost adunaţi în Templul spiritual, pentru ca să poată participa la împărăţie împreună cu Isus Cristos, şi să intre în moştenirea lor, devenind moştenitori împreună cu El. "Rămăşiţei" acestei clase a Templului, i s-au încredinţat interesele pământeşti ale împărăţiei şi ea şi-a depus zelul ei pentru a se achita de obligaţie. (Romani 8:16 şi 17). În loc de "vechea stăpânire" (Mica 4:8), traducerea engleză zice "prima stăpânire". Lui Isus Cristos I-a fost remis efectiv cea mai importantă şi, prin urmare, "cea dintâi" dintre stăpâniri. Membrii "rămăşiţei", care rămân credincioşi până la sfârşit, şi care vor învia adică vor fi transformaţi după chipul exact al Domnului lor ceresc, vor avea parte, împreună cu El, la această glorioasă stăpânire.
            Când Isus era pe pământ, hrănea pe ucenicii Săi cu cuvintele vieţii. Cu toate acestea ucenicii n-au înţeles, înainte de ce Isus s-a urcat la cer, şi spiritul Sfânt să se fi pogorât peste ei la Rusalii, ce fel de hrană primiseră ei din mâna Învăţătorului lor milostiv. Între această realizare în mic şi împlinirea integrală a profeţiei lui Mica, asupra Domnitorului din Betleem, s-a scurs o lungă perioadă de timp, despre care se face aluzie în aceste cuvinte: "De aceea îi voi lăsa până la vremea când va naşte ceea care are să nască". (Mica 5:3). Guvernul Teocratic cu Cristos ca Domnitor, vine în existenţă în 1914. După aceea Sionul a dat naştere fiilor săi, candidaţii la Împărăţie, pe care Dumnezeu îi aprobase. Aceşti copii sau fii ai Sionului, au fost hrăniţi de către Domnul, şi ei au apreciat mult binefacerile Sale. Mica continuă în aceşti termeni (5:4): "El se va înfăţişa, şi va cârmui în puterea Domnului, şi cu măreţia numelui Domnului Dumnezeului Său: vor locui liniştiţi, căci El va fi proslăvit până la marginile pământului". Astfel s-a sculat El, nu pentru a se aşeza la masă singur, ci pentru a hrăni pe ai Săi, după ce i-a aprobat şi judecat. Această profeţie se referă, fără îndoială, la timpul când se împlineşte acest cuvânt al lui Isus: "Ferice de robii aceia, pe care stăpânul îi va găsi veghind la venirea lui! Adevărat vă spun, că el se va încinge, îi va pune să şadă la masă, şi se va apropia să le servească". (Luca 12:37).
            Venit din Betleem-Efrata (din "casa pâinii" şi din "ţinutul roditor"), Domnitorul se încinge şi aşează la masă pe servii Săi credincioşi, ceea ce înseamnă că El le-a procurat, în bunătatea Sa, ceea ce ei aveau trebuinţă şi care erau pregătite pentru ei, bucurându-se de pace. Da, Isus Cristos, Păstorul bun, s-a sculat ca Şef Domnitor sau Suveran al Sionului, şi El paşte oile Sale, care constituie clasa "servului credincios". El îi hrăneşte cu pâinea spirituală, care le este necesară. (Proverbe 30:8). Cu alte cuvinte: El le dă ceea ce contribuie la edificare în credinţă şi credincioşie. Această parte a profeţiei este realizată în chip minunat după 1922; după cum se dovedeşte prin publicaţiile făcute în "Turnul de Veghere", cărţi, broşuri, tratate, "Veştile Împărăţiei" (Aceasta din urmă, în englezeşte), etc. Aceasta o pot mărturisi cu bucurie mulţi dintre cei credincioşi. De la acel timp mai ales, Domnul Isus, Capul şi vecinicul Domnilor al Sionului, a hrănit din abundenţă casa credinţei cu adevărurile prezente.
            Despre cei credincioşi, care primesc cu bucurie această hrană din mâna Marelui Învăţător, profetul zice (Mica 5:4): "Vor locui liniştiţi". Ei sunt în realitate în siguranţă, la umbra aripilor Celui Prea Înalt, fiind împreună cu Domnul în Templul Său, în organizaţiunea Sa Teocratică. Iehova Dumnezeu este cetăţuia lor; ei privesc la El şi El le trimite hrană şi putere prin Fiul Său prea iubit, Domnitorul ieşit din Betleem. Acolo, la "umbra Celui Atotputernic" sunt ei ocrotiţi, de tot ceea ce le-ar putea vătăma, şi dacă ei rămân integri, vor locui în această condiţie de siguranţă; nici o nenorocire nu-i va ajunge, după cum se exprimă Psalmistul în capitolul 91, versetele 1-10. Continuând a absorbi hrana spirituală, pe care le-o prezintă Augustul Domnilor din Betleem, martorii unşi de către Iehova şi însoţitorii lor loiali pământeşti, oamenii de bine, nu devin nici nepăsători, nici slabi; ei sunt dimpotrivă tari "în Domnul şi în puterea tăriei Lui". (Efeseni 6:10). Aceştia nu sunt oi capricioase, care pasc peste tot câte puţin, căutând fără răgaz păşuni noi; nu. Ei ţin la hrana pe care o au, pentru că ştiu că ea vine de la Isus Cristos. "Boul îşi cunoaşte stăpânul, şi măgarul cunoaşte ieslea stăpânului său". (Isaia 1:3). "Rămăşiţa" martorilor şi tovarăşii lor de serviciu, ştiu perfect că ei sunt hrăniţi de pe masa lui Iehova, şi în felul judecat convenabil de către Învăţătorul lor. Adevărul care îi hrăneşte nu este un nutremânt omenesc; nici un om nu l-a dat. Însuşi Iehova pregăteşte hrana poporului şi o serveşte prin mâna lui Cristos Isus, care guvernează "cu măreţia numelui lui Iehova, Dumnezeul Său".
            Mica 5:4 conţine mai departe, aceste cuvinte deja citate: "Căci El va fi proslăvit până la marginile pământului. "Domnitorul venit din Betleem, este mare în inima şi mintea membrilor "rămăşiţei" şi a tovarăşilor lor. El s-a sculat cu puterea şi autoritatea lui Iehova; El este aclamat de către cei credincioşi în Sion, care Îl recunosc de mare Domnitor. Fondatorul puterii intronizate de către Cel Prea Înalt. Gloria Sa se va răspândi în curând pe toată faţa pământului. Timpul a sosit, când acest Domnitor trebuie să triumfe, spre lauda lui Iehova.
            "El va fi pacea noastră! Când va veni Asirianul în ţara noastră, şi va pătrunde în palatele noastre, vom ridica împotriva lui şapte păstori şi opt căpetenii ale poporului. Ei vor pustii ţara Asiriei cu sabia, şi ţara lui Nimrod cu sabia scoasă din teacă. Ne va izbăvi astfel de Asirian, când va veni în ţara noastră, şi va pătrunde în ţinutul nostru". (Mica 5:5, 6). Fără îndoială că "Asirianul", este una dintre numirile organizaţiei lui Satan. În timp ce duşmanul atacă pe martorii lui Dumnezeu şi pe tovarăşii lor, Marele Domnitor din Betleem este pacea lor, căci El este "Prinţul Păcii", pe umerii căruia se odihneşte Domnia. (Isaia 9:5 şi 6). El a venit în calitate de Executor al judecăţilor divine, pentru stabilirea păcii, dar trebuie mai întâi să conducă războiul şi să biruiască pe duşman. "Asirianul" - diavolul şi acoliţii săi - se străduiesc să pătrundă în citadela poporului organizat al lui Dumnezeu, pentru a extermina pe aceia care-i aparţin. El nu progresează, cu toate acestea, împotriva acestor servi ai Celui Atotputernic, fără a întâmpina o rezistenţă dârză. Întăriţi prin hrana spirituală, pe care le-o dă în mod constant Domnitorul din Betleem, aceşti martori urmăresc progresul lor, continuă să servească pe Iehova cu inima plină de credinţă şi de încredere.
GUVERNUL IDEAL

            De la începutul creaţiunii a fost scopul lui Iehova Dumnezeu, ca să dea omului pe pământ un guvern ideal, scop pe care l-a îndeplinit în decursul veacurilor. Biblia adevereşte, de comun acord cu celelalte probe furnizate de către evenimentele mondiale, că această împlinire progresivă, este foarte înaintată. - Fericiţi sunt cei care recunosc acest fapt, care îl apreciază la valoarea sa justă, şi al căror spirit se armonizează întru totul cu spiritul acestui aranjament divin!.
            Se numeşte ideal ceea ce este perfect, absolut excepţional şi, prin urmare, foarte de dorit. Guvernul ideal ar fi, aşadar, un guvern perfect în toate privinţele. Or, din cauza numeroaselor experienţe, pe care le-a făcut în acest domeniu, omul raţionează în general astfel: Un guvern ideal nu poate exista decât în imaginaţia noastră; acesta este un lucru imposibil care, în consecinţă, este inutil de a-l aştepta. - Dar la Dumnezeu nimic nu este imposibil. Deasemenea este mai mult decât sigur că, la timpul prevăzut de El, un astfel de guvern va funcţiona printre oameni. Creştinul care crede cu tărie în exactitudinea acestei concepţii, şi care are drept sprijin al acestei credinţe, o iubire plină de râvnă pentru Iehova, devine o putere în mâna Sa atotputernică. Exercitând, sub conducerea Domnului Isus Cristos, această putere pe care Dumnezeu i-o acordă, creştinul se foloseşte astfel de privilegiile sale.
            Acest guvern ideal şi atitudinea noastră faţă de el, iată marea chestiune, chestiunea vitală, chestiunea de discuţie, care va fi tranşată în curând. Această chestiune de discuţie, este efectiv ceea ce interesează mai mult de a fi cunoscut, ceea ce mintea omenească trebuie să distingă limpede, şi care se rezumă în aceste cuvinte: Stăpânirea lui Satan împotriva guvernului lui Dumnezeu. Rămânea-va Satan pe mai departe "dumnezeul acestei lumi", sau a sosit timpul instaurării guvernului ideal de către Iehova, Dumnezeul cerurilor? Aceasta este chestiunea supremă. Fiecare creatură care este devotată lui Dumnezeu, sau este cu bună voinţă faţă de El, să fie cu totul lămurită în privinţa aceasta! În această luptă nu există poziţie de mijloc, şi nici un compromis. Fiecare trebuie să ia poziţie cu curaj de partea lui Iehova şi pentru guvernul Său sub sceptrul lui Cristos, sau, astfel, să se aştepte să piardă totul. Aceasta este o campanie de luptă, în care nici un creştin adevărat nu poate juca un rol pasiv. Toţi au datoria de a lua parte activă, după posibilităţi. Ei trebuie să fie sau reci sau calzi cu o stare căldicică neputându-se face nimic. (vezi Apocalips - 3:16). Cu cât mai repede creatura îşi întipăreşte în minte acest adevăr, cu atât mai bine va fi pentru ea.
            A avea râvnă, înseamnă a fi plin de ardoare, înseamnă a arde de entuziasm pentru o cauză, a-i fi complet devotat. Râvna particulară casei Domnului, despre care se vorbeşte în Psalmul 69:10, apoi în Ioan 2:17 şi Roman 15:3, este cu dreptate devotamentul arzător, plin de râvnă cauzei guvernului ideal, trebuinţa irezistibilă de a te socoti printre apărătorii săi curajoşi. Timpul a sosit, când râvna pentru Împărăţia lui Dumnezeu, Teocraţia, este cerută tuturor partizanilor Săi, şi aceea înseamnă că fiecare dintre ei, trebuie să participe la această campanie spirituală, folosind cu entuziasm toate ocaziile favorabile.
            Tu întrebi: Ce pot eu să fac? - Isus îţi răspunde în Matei 24:14, unde zice, în esenţă: Duceţi oamenilor tuturor naţiunilor, vestea bună a Împărăţiei, drept mărturie înainte de a veni sfârşitul. Vestiţi aceasta acum, prin cuvântul rostit punând preţ pe ocaziile ce vi se prezintă! Vestiţi-o cu ajutorul scrierilor care conţin acest mesaj preţios al Teocraţiei! - Mulţumită ajutorului Domnului, poporul Său posedă imprimerii şi tipografii, unde se pregăteşte literatura în diverse limbi. Astfel, tuturor celor care sunt consacraţi, Domnul le dă ocazii să servească pe Iehova, Suveranul Şef al Teocraţiei, susţinând lupta de partea Sa. El s-a îngrijit ca unii să poată intra, în calitate de pionieri, în serviciul permanent de vestire a Împărăţiei, şi ca alţii, membri grupelor organizate ale Martorilor lui Iehova, să se devoteze acestei lucrări de vestire, atât de des cât e posibil. În acest fel, fiecare are partea sa de lucru în luptă. Nimeni dintre cei ce sunt în realitate devotaţi Domnului, nu are deci motiv plauzibil de a tăcea, mai ales astăzi; nici o scuză nu ar fi valabilă. Amintiţi-vă de miile de oameni care au plecat cu Ghedeon la război, dar care aduşi la marginea apei, "s-au îndoit pe genunchii lor pentru a bea", scufundându-şi faţa în apă, au fost respinşi. Să nu fiţi ca ei. Străduiţi-vă de preferinţă să vă asemănaţi celorlalţi 300, care au luat apa în mâinile lor şi au sorbit-o cum face câinele; cu alte cuvinte cercetaţi cu grijă ocaziile de a-l preamări pe Rege.
            Noi suntem, prin urmare, angajaţi, prin serviciul nostru pentru Iehova, într-o campanie de proclamaţie: aceea a Împărăţiei Sale, a guvernului Său Ideal. Noi nu ne îndoim de loc de izbânda Sa. Noi ştim cine va învinge. Noi ştim că voinţa Celui Atotputernic este de a stabili acest guvern care va aduce oamenilor ceea ce ei doresc, ceea ce ei au aşteptat în decursul numeroaselor veacuri şi pentru care ei de asemenea s-au rugat. Este inima ta plină de iubire desăvârşită? Ai tu spiritul Domnului? Dacă astfel este cazul, vei avea, pentru cauza Sa justă, o râvnă arzătoare care te va împinge să ieşi şi să-ţi faci partea ta mică, nu pentru că Domnul ar avea trebuinţă de careva din noi, ci pentru că noi avem trebuinţă de El, ca să-I mărturisim că-L iubim şi că-I suntem devotaţi. Gândiţi-vă că iubirea este expresia dezinteresării absolute! Amintiţi-vă că Christos, Regele guvernului Teocraţiei ne-a dat exemplul unui "Martor credincios şi adevărat" al lui Iehova, şi că noi trebuie să păşim pe urmele Sale. Felul cum putem să arătăm acum neegoismul, este să vestim plini de bucurie Împărăţia, care va aduce omenirii binecuvântări statornice. Dacă dorim a avea intrare în această Împărăţie, şi să ne bucurăm de binefacerile sale, trebuie să manifestăm această râvnă.
            Cum poate cineva să stea mut şi inactiv, când zice că este în "adevărul prezent" şi are noţiune exactă asupra situaţiei? Nu vă lăsaţi înşelaţi de nimeni! Dacă tu crezi că eşti din numărul celor aleşi ai lui Dumnezeu, nu te lăsa convins de către cineva că poţi beneficia de favoarea divină, chiar dacă ai rămâne inactiv. Domnul a promis că în ceea ce priveşte învăţătura Sa, "cei aleşi" nu vor fi amăgiţi. (Psalm 125:3, Isaia 52:8; Matei 24:24 şi 25). Marele adversar al lui Dumnezeu şi al omului, încearcă în chip evident, să seducă pe cei consacraţi Celui Prea Înalt, şi una din metodele sale consistă în mod precis de a îndemna la tăcere, adică la inactivitate.
            În decursul timpului, au fost născute guverne, apoi s-au prăbuşit. Aceea pentru care se luptă Martorii lui Iehova este Domnia Teocratică, ideală, care este sigură şi va dura totdeauna. Serviciul lor reclamă sacrificii personale în domeniul comodităţii vieţii şi a binelui. El îi costă mult, dar are o valoare mult mai mare decât costul însuşi. Odată ce am început să servim Domnului noi nu putem să ne abţinem de la aceasta, dacă dorim să-i plăcem. Să nu ne imaginăm nici o clipă, că ceea ce am făcut în trecut, ne-ar asigura Împărăţia şi binecuvântările ei! În sfârşit victoria noastră va fi completă, dar numai atunci dacă nu vom cădea de oboseală. (Galateni 6:9). Acela care părăseşte lupta, pierde dintr-o dată toate speranţele sale. Isus a exprimat aceasta clar prin aceste cuvinte: "Oricine pune mâna pe plug, şi se uită înapoi, nu este destoinic pentru împărăţia lui Dumnezeu".
            Un guvern ideal pentru omenire este acela ai cărui Regenţi sunt investiţi cu o putere nelimitată pe care să o exercite întotdeauna pentru binele tuturor, imparţial, astfel ca drepturile şi privilegiile fiecăruia să fie garantate în deplina lor măsură. Aceasta înseamnă o domnie eternă a păcii, o Împărăţie sub care poporul trăieşte mulţumit, având totul din abundenţă şi bucurându-se de viaţă în libertate şi într-o fericire desăvârşită. Tocmai din acest motiv, un guvern ideal, pare pentru om un lucru imposibil. Împărăţia lui Dumnezeu şi a Christosului Său, va aduce totuşi omenirii toate aceste binefaceri şi încă şi mai mult. Pentru ca aceea care sunt devotaţi fără rezervă Teocraţiei şi Regelui Său Christos să fie mângâiaţi, încurajaţi şi plini de încredere, Iehova a consemnat în cuvântul Său, numeroase mărturii despre binecuvântările pe care guvernul Său le va răspândi pe pământ, pentru membrii ascultători ai neamului omenesc.
            În consecinţă, noi ştim cu certitudine cele ce urmează: Iehova Dumnezeu va fi Rege peste tot pământul (Zaharia 14:9), domnia odihnindu-se pe umărul lui Christos Isus (Isaia 9:5 şi 6); El va domni de la o mare la alta, până la marginile pământului (Psalm 72:8). Toată puterea a fost dată Regelui uns al lui Dumnezeu (Matei 28:18). Legea va ieşi din Sion, organizaţia principală, cerească, nevăzută, a lui Iehova, Teocraţia (Isaia 2:3). Regele va guverna după dreptate, altfel zis, cu nepărtinire (Isaia 32:1); toţi oameni de bine vor fi adunaţi sub domnia Sa (Geneza 49:10); nu vor mai fi războaie, oamenii vor trăi în pace; pacea şi Împărăţia vor fi fără sfârşit (Isaia 2:4; 9:5 şi 6). Fiecare va mânca după pofta inimii lui (Isaia 25:6). Pământul îşi va da roadele sale şi oamenii vor primi toate din belşug (Isaia 30:23; Psalm 67:7); nu vor fi mai mult în mijlocul lor organizaţii vătămătoare şi nu vor mai fi asupriţi, pentru că Domnul îi va zdrobi pe asupritori (Psalm 72:4). Fiecare va avea căminul său propriu şi va şedea sub via sa şi sub smochinul său şi nimeni nu-i va mai tulbura (Mica 4:1-4). Carnea lor va fi mai fragedă ca a unui copil (Iov 33:25). Nimeni nu va fi bolnav, boala neexistând mai mult (Isaia 33:24). Toţi aceia a căror loialitate faţă de Rege va fi evidentă, vor fi complet reînnoiţi, pentru că Domnul Isus şi-a dat viaţa Sa pentru ca ei să poată trăi (Ioan 3:15: 10:10). Cei ce vor păzi cuvântul Său, nu vor muri niciodată (Ioan 3:51, Apocalips 21:4). Pământul care a fost creat pentru fericirea omului, va deveni un paradis ca Edenul; deşertul va înflori (Isaia 35:1). Fiecare va cunoaşte pe Iehova şi pe Regele Său uns, Justificatorul Său, Christos, şi toţi, întru-n acord, vor cânta în onoarea Lor, glorificându-I pentru totdeauna (Isaia 11:9, Psalm 150:6).
            Împărăţia lui Dumnezeu va stabili pe pământ condiţii perfecte. Acesta va fi guvernul ideal, Teocraţia. Creştinul nu are nici cea mai mică îndoială despre acest lucru; el ştie că această Împărăţie începe să-şi exercite funcţiile sale. Aceasta nu este o "fabulă iscusit concepută"; noi nu urmăm o închipuire deşartă, dar noi ne încredem în cuvântul divin, sigur, pe care l-au transmis profeţii sfinţi (2 Petru 1:16-21). Numeroase profeţii deja s-au împlinit; altele sunt în curs de împlinire. Noi ştim că Dumnezeu acordă oamenilor de bine în mod egal, favoarea de a vedea aurora zilei prezise şi că porţile lunii noi se deschid larg.
            Iehova, Dumnezeul nostru, face înainte de căderea completă a lumii lui Satan, o lucrare promptă şi integrală aceea a vestirii Împărăţiei (Isaia 28:22, Romani 9:28). Nu rămâne decât foarte puţin timp şi privilegiile noastre sunt atâtea, încât cuvintele sunt inapte spre a le descrie, chestiunea în litigiu este clar definită; campania este în toi, şi lupta se va desfăşura în intensitate, până la sfârşit. Guvernul Teocratic s-a născut. Misiunea, pe care Dumnezeu ne-a încredinţat-o este de a anunţa lumii vestea bună. Fericit este acela care îşi face datoria cu credincioşie! Martori ai lui Iehova, înainte cu curaj şi zel! Mergeţi înainte spre victorie şi bucurie infinită.

VIAŢĂ ŞI SĂNĂTATE PERFECTĂ

            Cuvântul „viaţă“ înseamnă existenţă şi dreptul la existenţă, împreună cu toate binecuvântările legate de ea. Majoritatea neamului omenesc este bolnavă corporal şi spiritual. Adesea afecţiunile corporale impresionează spiritul însuşi. Nimeni, în fine, nu scapă de boală, nimeni nu se bucură de o sănătate perfectă, de o completă înveselire a vieţii. Oamenii de ştiinţă şi-au desfăşurat cele mai bune eforturi ale lor, spre a descoperi secretul sănătăţii. Şi, cu toate acestea, cei mai viguroşi dintre oameni sfârşesc prin a cădea bolnavi şi mor. Dacă ar exista un mijloc infailibil de a câştiga o sănătate perfectă şi viaţa, în plinătatea ei, nimic nu ar fi mai important decât de a căuta să cunoaştem acest mijloc.
            Noi citim în versetul 9 al Psalmului 36: „Căci la Tine este izvorul vieţii; prin lumina Ta vedem lumina“. Dumnezeu, Iehova, Creatorul, este Dătătorul vieţii veşnice, şi cuvântul Său, Biblia, îl învaţă pe om cum o poate obţine. Aceasta este necesar spre lămurirea cauzelor reale ale boli şi a morţii - care se opun sănătăţii şi vieţii - pentru a putea determina care este unicul remediu. Aceste cauze sunt expuse de o manieră uimitoare, în însăşi cartea Celui Prea Înalt, a Dătătorului vieţii, în Biblie.
            Primul om, Adam, creat de către Dumnezeu, s-a bucurat de o sănătate perfectă. El fusese dotat cu dreptul la viaţă, cu alte cuvinte, viaţa veşnică îi era asigurată, cu singura condiţie ca el să se supună cu totul legii Creatorului său. Sfânta Scriptură declară că toate lucrările lui Dumnezeu sunt perfecte. Această afirmaţie dovedeşte perfecţiunea acestei prime creaturi umane, a cărei sănătate era la adăpost de orice lovitură. (Vezi Deuteronomul 32:4). Dar Dumnezeu l-a supus pe om la încercare pentru a-i da ocazie să-şi dovedească credincioşia şi devotamentul faţă de El. Adam a cugetat fără îndoială că faptul de a mânca din fructul oprit, nu avea în sine decât mică importanţă. Latura gravă a actului era, totuşi, neascultarea faţă de legea Creatorului şi Binefăcătorului său. Iehova declarase că orice violare a poruncilor Sale, din partea omului perfect, va avea drept consecinţă moartea. Adam a călcat cu voinţă legea divină; de aceea nu putea merita altceva decât pedeapsa anunţată de Cel Prea Înalt, care este totdeauna credincios cuvântului Său. Sentinţa divină, pronunţată împotriva primului om, se găseşte în Genesa, capitolul trei, şi nu cuprinde nici cea mai mică aluzie la un chin veşnic.
            Dumnezeu dăduse omului perfect drept hrană „orice iarbă care face sămânţă şi care este pe faţa întregului pământ, şi orice pom care are în el rod cu sămânţă“. (Geneza 1:29). Toate aceste fructe fiind perfecte, calitatea lor era, cu siguranţă, de a întreţine viaţa, îndepărtând boala. Când Adam a păcătuit, pământul a fost blestemat (Geneza 3:17-19), şi consumarea fructelor a provocat cu vremea indispoziţie până boala care, după un anumit număr de ani, aduse la urmă moartea. Dumnezeu îl formase pe om din ţărâna pământului. Adam, mort, a redevenit pulbere şi a fost complet exclus din existenţă. Aceasta este ceea ce explică Biblia cum boala şi moartea şi-au făcut apariţia lor pe pământ şi au luat locul sănătăţii şi al vieţii.
            După legea eredităţii, copiii sunt loviţi de infirmităţile şi bolile tatălui. Urmează că omul, împotriva căruia sentinţa de moarte fusese pronunţată şi care afară din Eden, suferea deja efectele, nu putea da naştere la copii perfecţi. Aceştia din urmă au moştenit imperfecţiunile tatălui lor. Fiecare om imperfect este un păcătos în ochii lui Dumnezeu. În epistola către Romani 5:12, regula divină este anunţată în aceşti termeni: „De aceea, după cum printr-un singur om a intrat păcatul în lume, şi prin păcat a intrat moartea şi astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor, din pricină că toţi au păcătuit“. Păcatul este arătat clar ca fiind cauza principală a bolii şi a morţii, consecinţa funestă a violării legii divine de către primul om.
            Sunt mai bine de o mie nouă sute de ani când a venit pe pământ Păstorul cel Bun, Isus Cristos, pentru ca oamenii ascultători să poată obţine viaţă, cum declară Ioan 10:10. Însuşi Isus a zis: „Şi viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Cristos, pe care L-ai trimis Tu“. (Ioan 17:3). Prin moartea Sa de sacrificiu şi prin învierea Sa, Isus Cristos a câştigat dreptul de a ocroti viaţa oamenilor care cred în El. Viaţa este cea mai mare dintre binefaceri, pe care fiecare creatură supusă le va primi, sub guvernul Teocratic al lui Iehova, din partea Regelui, Cristos.
            Diavolul încearcă, fără încetare, să o ia înaintea lui Dumnezeu şi a Împărăţiei Sale. El a dat oamenilor mijloace de vindecare false, cu intenţia vădită de a-i înşela. În conformitate cu prima sa minciună în Eden (Geneza 3:4), el a sugerat oamenilor religioşi cugetul ca să înveţe că moartea nu există în realitate. Ulterior, el a instituit un sistem de religie căreia făcu să i se atribuie numele lui Cristos, natural, pe nedrept, pentru a-i putea înşela mai bine pe oameni. Această instituţie a fost considerată de mulţi ca fiind „ştiinţifică“ şi ea predică că nu este moarte, că o stare rea a sănătăţii, suferinţa sau boala, nu sunt decât imaginaţii, că e suficient de a avea credinţă în această aşa zisă ştiinţă, pentru a descoperi izvorul sănătăţii şi a câştiga şi alte foloase. Un astfel de mijloc, ca de altfel toate metodele de „tămăduire prin credinţă“, este în contradicţie flagrantă cu cuvântul şi scopul lui Dumnezeu, după care tămăduirea oamenilor ascultători se va întâmpla sub domnia lui Cristos, cu concursul guvernului Său Teocratic. Atât pe cât îi este posibil, Satan îşi exercită puterea sa spre a vindeca bolnavi. El face aceasta cu singurul scop de a îndepărta de Dumnezeu şi de a îndemna spre demonism un număr atât de mare de creaturi, cât îi e posibil. Un lucru este cert, pe care oamenii sinceri îl vor admite cu uşurinţă, că nici unul dintre aceia care pretind a fi redobândit sănătatea prin aşa zise „metode de vindecare prin credinţă“ nu a rămas sănătos corporal pentru totdeauna. Toţi au sfârşit prin a muri şi vindecătorii înşişi n-au scăpat de boală, nici de moarte. Remediul prevăzut de către Iehova, este singurul perfect şi prin urmare, infailibil. Împărăţia Sa este aceia în care, sub administraţia lui Isus Cristos, repetăm, oamenii ascultători vor renaşte la adevărata sănătate, o sănătate permanentă.
            Când Isus a fost pe pământ, inima Sa iubitoare se mişca de compătimire, la vederea infirmilor şi a bolnavilor, care veneau la El, şi El îi vindeca. (Matei 9:35 şi 36). El a conferit ucenicilor Săi, chiar darul vindecării. (Matei 10:1-8; Luca 10:1-9). Acest dar, care de la Rusalii, a fost transmis prin apostoli altor ucenici credincioşi, trebuia să înceteze prin hotărârea divină, la moartea acelora cărora le acordase acest dar, cum indică 1 Corinteni 13:1, 2 şi 8.
            Domnul Isus s-a născut sub legea dată de către Iehova lui Moise. După propriile sale cuvinte El venise pentru a împlini această lege. Aceasta este ceea ce El a şi făcut. (Matei 5:17, Galateni 4:4). După cum explică apostolul inspirat în Evrei 10:1 şi Coloseni 2:17, lucrurile legii erau umbra „bunurilor viitoare“. Astfel deci vindecările efectuate de către Isus,vederea istovită a orbilor, auzul surzilor, puterea slăbănogilor, chiar viaţa morţilor, erau o icoană a operei extraordinare, pe care o va îndeplini în decursul Domniei Sale de o mie de ani.
            Sub această domnie Teocratică, neamul omenesc va fi instruit despre ceea ce e în legătură cu viaţa: hrană, mişcare, somn; oamenii vor învăţa mai mult să cugete şi să satisfacă dreptatea. Domnul va vaea grijă de ei, ceea ce este prezis în Ieremia 33:6, unde citim aceste cuvinte: „Iată, îi voi da vindecare şi sănătate, îi voi vindeca, şi le voi deschide un izvor bogat în pace şi credincioşie (fericire şi siguranţă nemăsurată, după traducerea franceză Synodale). Şi în Isaia, capitolul 33, versetul 24: Nici un locuitor nu zice: Sunt bolnav!“
            Sfânta Scriptură anunţă că în acelaşi timp pământul îşi va da rodul său spre binele oamenilor. Prin sângele Său, Isus Cristos a răscumpărat, în favoarea acelora care cred în El, dreptul la viaţă pe care Adam îl pierduse, şi prin el şi urmaşii săi. Nu este vorba mai mult pentru moment, decât de aplicarea binefacerilor acestei răscumpărări, şi a arăta oamenilor calea vieţii. După cum Edenul a produs o hrană perfectă, tot aşa pământul, administrat de către Domnul, va da roade proprii întreţinerii vieţii. Conformându-se directivelor divine binevoitoare, ascultând întru totul de Cristos, Regele, oamenii vor găsi cu siguranţă sănătatea perfectă, viaţa. Numai împărăţia lui Dumnezeu este aceea care poate să aducă această foarte fericită stare de lucruri.

ÎNTREBĂRI ŞI RĂSPUNSURI

            Pentru ce numele lui Dumnezeu, „Iehova“, nu apare în Noul Testament?
            Răspuns: Este o eroare să cugeti că acest nume nu a fost cunoscut scriitorilor Noului Testament, sau că el nu ar fi aparţinut decât Iudeilor, şi nu creştinilor, de a-l chema pe Dumnezeu „Iehova“.
            Cu toate că acest nume apare de mai bine de şase mii de ori în Vechiul Testament şi că el ar trebui să se găsească deopotrivă, în multe din pasajele tuturor traducerilor Noului Testament, partea cea mai mare a traducerilor noastre româneşti, nu fac menţiune în nici un text al Bibliei. Anumiţi traducători l-au tradus numai în câteva părţi din Vechiul Testament, alţii câteodată şi în Noul Testament. Traducerea germană Elberfeld, din contră, îl reproduc fidel, peste tot unde El există, în textul original al Vechiului Testament.
            În Noul Testament, şi anume în Matei 1:20, unde se vorbeşte despre îngerul „Domnului“, „Iehova“ este anunţat pentru prima oară. Cu privire la aceasta, o notă marginală a traducerii franceze a lui Darby, explică: „Domn“, fără articol, înseamnă aici,, şi în multe alte locuri, numele Iehova“. (Articolul este totuşi introdus, pentru o mai bună citire, dar cu caractere mai mici). Chiar în această traducere citim acest comentariu, sub titlul de „Domn“ în Romani 9:29: „Domnul Savaot, cu alte cuvinte: Iehova al Oştirilor“ şi în Iacob 5:4: „Domnului Savaot, adică Celui Etern (Iehova), al Oştirilor. Chiar dacă în aceste două texte versiunile Segond, Ostervald, Synodale, etc. nu au decât „Domnul Oştirilor“, acea de Lausanne zice: „Domnul Savaot“, totuşi „Iehova al Oştirilor“, după Darby, este corect.
            Isus este de asemenea, în mod frecvent, numit Domn. Cu toate acestea, faptul că Isus însuşi învăţa pe ucenicii Săi să se roage în aceşti termeni: „Tatăl nostru, care Eşti în cer! Sfinţească-se numele Tău...“ arată potrivit că exceptând denumirile de „Domnul“ „Dumnezeu“ sau „Tată“, un nume cu totul particular, trebuie să aibă o însemnătate importantă şi trebuie să fie luat în consideraţie în mod just, de către ucenicii Săi creştini. Acest nume nu era cunoscut numai de Isus şi de apostolii Săi, ci de întreg poporul lui Israel, din timpurile lui Moise. Dumnezeu, Cel atotputernic, într-adevăr, se făcuse cunoscut lui Moise ca Iehova şi exprimase voinţa Sa de a vedea acest nume atribuindu-I-se numai Lui în veşnicie, cum indică Exodul 3:13-15 şi alte texte. (Traducerea din Lausanne; este exemplu: „Iehova (Cel Etern) Dumnezeul părinţilor voştri...“ Traducerea lui Abbe Crampon: „Eu sunt Jahwe; acesta este numele Meu“, în Isaia 42:8). Şi prin profetul Ezechiel, Dumnezeu a făcut să se repete mai mult de şaizeci de ori că la timpul hotărât oamenii vor şti că El este „Iehova“.
            Astfel este cert că traducătorii Sfintei Scripturi foarte adesea au neglijat să ţină socoteală de această descoperire a Celui Atotputernic, după care „Iehova“ va fi numele Său pentru veşnicie. Ceea ce este incert, ceea ce până în zilele noastre a rămas de nedovedit, este că acest nume nu a fost consemnat în Noul Testament. Textul original al acestei a doua parte a Bibliei, nu a fost găsit. Numai copiile au fost păstrate, după cât se pare; acestea sunt cele mai vechi, acelea din veacul al patrulea după Isus Cristos.
            Învăţaţii nu sunt de acord asupra felului de a pronunţa numele lui Iehova (unii nu admit decât „Jahwe“ Iahveh, etc). Aceea nu are mare importanţă. Important este că Isus a descoperit numele lui Iehova ucenicilor Săi (Ioan 17:6). Aceasta înseamnă că El le-a descoperit scopul lui Iehova.
            Nu este posibil de a atribui însemnătatea întreagă şi profundă cuvântului „Iehova“ printr-un singur alt cuvânt. El include, între altele, o noţiune de stabilitate sau de statornicie, de veracitate, de fidelitate, de independenţă absolută, de completă libertate în guvernare.
            Acela care cunoaşte acest nume mare cu alte cuvinte, care ştie că nelegiuirea va fi abolită pentru totdeauna în bătălia Armaghedonului, şi că numai cei drepţi îşi vor păstra viaţa şi vor intra în Împărăţia veşnică, acela constată pentru el însuşi, adevărul acestui cuvânt divin: „Numele lui Iehova (versiunea lui Crampon: lui Jahweh) este un turn puternic; cel drept se refugiază în el şi găseşte adăpost“. (Proverbe 18:10).

Sufletul - Viaţa
            Întrebare: Marcu 8:30: „Ce foloseşte unui om să câştige toată lumea dacă îşi pierde sufletul? (sau viaţa sa; nota diferitelor traduceri)? şi Fapte 20:10: „Nu vă tulburaţi, căci sufletul lui este în el“ deşteaptă cugetul că omul are un suflet. Din contră se citeşte în Geneza 2:7... şi omul a devenit astfel un suflet viu“. Vezi versiunile Ostervald, Martin, Synodale şi altele). Care este realitatea, suntem sau avem noi un suflet?
            Răspuns: Confuzia provine, simplu, dintr-o traducere defectuoasă a textului original. În acelaşi caz unde, în greceşte, acesta este totdeauna cuvântul „psyche“ care, se pare, că se găseşte în traducerile româneşti când „suflet“ când „viaţă“. Dacă este just a traduce: „Fiul Omului a venit... pentru a-Şi da viaţa (psyche) ca răscumpărare pentru mulţi“, este just de asemenea a zice: „Nu vă tulburaţi căci viaţa sa (psyche) este în el“. În mod practic când zicem „Noi suntem vieţuitori“ sau „Noi aveam viaţă“ înseamnă una şi aceiaşi. Expresiile „sufletul meu“ sau „persoana mea“ sau „eu“, sau „viaţa mea“, înseamnă, în general, una şi aceiaşi, după cum se poate uşor constata din această frază: „Dar eu nu ţin numai decât la viaţa mea (psyche: sufletul meu), ca şi cum mi-ar fi scumpă“; aşadar, nici o atenţie asupra mea, asupra persoanei mele ş.a.m.d.
            În acest verset 24 se găseşte acelaşi cuvânt (psyche) ca şi în versetul 10. S-ar putea traduce tot aşa în cele două cazuri: „... viaţa sa este în el“ şi „eu nu ţin numai decât la viaţa mea“, sau atunci: „sufletul său este în el“ şi „ eu nu ţin numai decât la sufletul meu“. Cum poate vedea cititorul clar, când acelaşi cuvânt este tradus în mod diferit, după caz? Ar fi potrivit ca şi în versetul 24 şi peste tot, cuvântul „psyche“ să fie tradus prin „suflet“.
            Noi am explicat adesea, în alte scrieri, că, după Biblie, animalele sunt la fel suflete, pentru că ele au viaţă. „Să mişune apele de vieţuitoare, şi să zboare păsări deasupra pământului pe întinderea cerului. (1 Moise 1:20).

 
 
 
eXTReMe Tracker